wtorek, 31 sierpnia 2010

Zamek Dunajec








Zamek był plenerem m.in. seriali telewizyjnych Janosik oraz Wakacje z duchami. W połowie lat pięćdziesiątych XX wieku kręcono tutaj zdjęcia do filmu Zemsta na podstawie komedii Aleksandra Fredry, w 1975 r. powstał na zamku niedzickim film Mazepa, zrealizowany na podstawie dramatu Juliusza Słowackiego. Obiekt jest również miejscem akcji w książce przygodowej Agi Paszkot Ciotka, licho i niedzickie zamczycho.

                                                                                  http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Niedzicy

10 komentarzy:

  1. A Brunhilda gdzie? ;)

    Same najlepsze skojarzenia filmowe wiążą mi się z tym miejscem. :) Przepiękne fotki, a ta ostatnia z murami w błękitach, bardzo, bardzo malarska.
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. No i była Biała Dama? Ja nie miałam szczęścia akurat spotkać....

    OdpowiedzUsuń
  3. Great photo! I love these places light of another time! :-)
    Bye !!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawe miejsce, dobrze że nie popada w ruinę!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet jakieś prace remontowe trwają :)
    Dziś to chyba wyprawa do Krainy Deszczowców?

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki wielkie za przypomnienie mi tych widoków!podziwiałam je podczas pobytów u rodziny :)
    ach i oscypek ....i łowiecki...i papierówki z babcinego sadu...

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo okazale się to zamczysko prezentuje.

    pozdrawiam ciepło, Euforko :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie byłam..a chętnie bym pokazała dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję :)